۱۵روش برای ایجاد احساس آرامش در منزل در شرایط استرس‌زا


همان طور که بسیاری از مردم در سرتاسر جهان برای پیشگیری از کرونا و ایجاد فاصله اجتماعی آماده می‌شوند، مهم است به یاد داشته باشید که خانه شما می‌تواند منبع آسایش و آرامش باشد. تغییرات کوچکی که می‌توانید در سراسر خانه خود ایجاد کنید، می‌تواند آن را به یک پناهگاه تبدیل کند تا به شما کمک کند در دوران اضطراب و استرس، احساس آرامش کنید.
از شمع گرفته تا نور طبیعی، در اینجا ایده‌هایی برای آماده کردن منزل تان برای یک اقامت طولانی و کمک به شما برای از بین بردن استرس در زمانی که بیرون از منزل استرس وجود دارد، آورده شده‌است.

1.       استفاده از شمع

چیزی در روشنایی و گرمای یک شمع وجود دارد که همه استرس و نگرانی‌های شما را برطرف کند. این صحنه کوچک دوست‌داشتنی الهامی عالی برای سفارش چند شمع مورد علاقه شما و اضافه کردن یک جو مناسب به هر اتاق در خانه شما است. به دنبال عطرهایی بگردید که آرامش را تقویت می‌کنند مثل اسطوخودوس و رزماری.

2.      هر روز تخت خود را مرتب کنید

اگر چه این کار ممکن است به نظر یک کار کوچک بیاید اما مرتب کردن تخت‌خواب هر روز فواید زیادی دارد و به شما کمک می‌کند وقتی بیدار می‌شوید احساس بهتری بکنید. تمرکز خود را بر تمیز نگه داشتن وسایل خواب خود متمرکز کنید (‏توصیه می‌کنیم هفته‌ای یک‌بار بشویید)‏ و برای مرتب کردن رختخواب اولویت قائل شوید.



3.     انجام یک پروژه رنگ آمیزی

حالا وقت آن است که پروژه رنگ آمیزی منزل را به پایان برسانید. نقاشی یک میز رنگ روشن، سرگرم‌کننده و یا طرحی یکی از اثاثیه راهی عالی برای مشغول کردن خودتان و وارد کردن یک مقدار زیادی رنگ به فضای خود است.

یک رنگ شاد مانند مرجانی یا زرد می‌تواند به شما کمک کند که حالت روحی خود را بهتر و هر فضایی را روشن کنید.

4.      بافتنی یاد بگیرید

ثابت شده‌است که یادگیری بافتنی به کاهش اضطراب و کنترل افسردگی کمک می‌کند و اگر به دنبال یک مهارت جدید و آسان برای یادگیری هستید، بافتنی یاد بگیرید. حتی یک مبتدی می‌تواند یاد بگیرد که یک وسیله زیبا بسازد.

از زیر بشقابی تا بافت پتو، زمانی که شما تبدیل به بافنده حرفه ای شود. بافتنی می‌تواند راهی خوب برای اضافه کردن کمی بافت نرم و راحت به منزل شما باشد (‏در حالی که ذهن خود را از وقایع فعلی دور می‌کنید)‏.

بیشتر بدانیم: گام به گام اخذ ویزای استارتاپ کانادا



5.     تمیز کردن خانه ی شما

یک فضای تمیز و عاری از شلوغی، بهترین راه برای افزایش بهره‌وری و کاهش استرس است در حالی که شما زمان بیشتری را در خانه سپری می‌کنید. همانطور که در این مقاله می‌بینید، موارد اضافی را حذف کرده و چند گیاه را اضافه کنید.

هر بار بر روی یک اتاق تمرکز کنید و از ساعات اضافی استفاده کنید و از تمام مواردی که به هیچ وجه استفاده نمی‌کنید خلاص شوید.

6.     حمام کنید

حمام می‌تواند حالت روحی شما را بهتر کند، گردش خون را بهبود بخشد و به شما کمک کند که بعد از یک روز طولانی استرس خود را کاهش دهید. بگذارید این صحنه آرامش‌بخش برای صرف کمی زمان به تنهایی و حمام کردن باشد. از نمک‌های معطر حمام و یا گلبرگ‌های رز استفاده کنید تا حمام خود را به یک اسپا شخصی تبدیل کنید.

7.     خوابی بهتر با لوازم خواب خوب

خواب خوب شبانه کلید حفظ سیستم ایمنی قوی و کاهش استرس است. فرقی نمی‌کند که مواد نرم برای تخت‌خواب انتخاب کنید و یا الگوهای روشنی برای بالا بردن روحیه خود انتخاب کنید.

8.     پنجره‌های خود را تمیز کنید

آخرین باری که پنجره‌ها رو تمیز کردید کی بود؟ نور طبیعی یک داروی ضد افسردگی است، پس حالا زمان آن است که از آن استفاده می‌کنید. حتی اگر یک پنجره دوست‌داشتنی ندارید، تمیز کردن پنجره‌های خود در تمام اتاق‌های خانه (‏به خصوص اتاق‌های خواب و نشیمن)‏ کار آسانی است که می‌تواند باعث شود خانه شما کمی روشن‌تر احساس شود. حتی اگر منزل شخصی با حیاط دارید می توانید شروع به نظافت فضای بیرون و رنگ آمیزی ساختمان خود کنید.

9.      نورپردازی خود را تغییر دهید

مهم است که برای هر اتاق در خانه خود نور مناسب انتخاب کنید. یک راه ساده برای اضافه کردن کمی راحتی به فضای خود، تغییر لامپ ها به گزینه های روشن تر و پر نور تر است. استفاده از لامپ‌های استاندارد ‏می‌تواند اتاق‌خواب شما را به مکانی آرام‌تر تبدیل کند.

10.    پخش موسیقی ملایم

موسیقی ملایم را در سراسر خانه خود حفظ کنید تا به فضا محیط آرامی بدهید. برخی آهنگ‌های آرام می‌توانند به شما کمک کنند که استرس خود را کم کرده و بر کارهای خانه تمرکز کنید.

11.    چیدن میز

بسیار آسان است که یک برنامه خوردن شام خود را بر روی میز ببرید. با آماده کردن میز برای شام و قرار دادن یک زمان وعده غذایی در هر شب، به ایجاد کمی ساختار بیشتر برای روزهای خود کمک کنید. یک محیط مینیمالیستی می‌تواند شما را تشویق به استفاده از آن میز غذا خوری کند، حتی زمانی که در حال تمرین فاصله اجتماعی هستید.

12.   حمام خود را به یک اسپا تبدیل کنید

با اینکه ممکن است در حال حاضر قادر به نوسازی حمام خود نباشید، اما چند چیز ساده می‌توانند باعث شوند که فضای شما مانند یک خانه احساس شود. چیز زنده ای مانند یک اکالیپتوس به حمام خود بیاورید. اگر شما همیشه حوله را در کمد لباس‌ها جمع کنید، فکر کنید که یکی از بهترین آن ها را بیرون می‌کشید و آن‌ها را استفاده کنید تا جلوه ی یک حمام هتل ایجاد شود.

13.  چیدن مجدد قفسه ی کتاب

نه تنها کتاب‌ها یک حواس‌پرتی بزرگ در زمان استرس زا هستند بلکه برای دکور، دوست‌داشتنی نیز هستند. زمانی را صرف دادن ایده‌های خودتان به قفسه‌های کتاب کنید. شما می‌توانید یک مسیر مینیمالیستی ایجاد ‏و تنها کتاب‌های مورد علاقه خود را نشان دهید، یا یک سیستم جدید برای دسته‌بندی خواندنی های مورد علاقه خود ایجاد کنید.

14.   دفتر خود را مرتب کنید

اگر در حال حاضر بیش از حد معمول در منزل کار می‌کنید، مهم است که فضای کاری خود را مرتب نگاه دارید تا بهره‌وری را افزایش داده و استرس را کاهش دهید. این دفتر خانگی دوست‌داشتنی می تواند نه تنها رنگی باشد بلکه عاری از وسایل اضافه و تمیز نیز باشد. به خرید چند شی بالابرنده روحیه، مانند یک گیاه یا یک شمع فکر کنید تا فضا را کمی جالب‌تر کنید.

15.  دکوراسیون مجدد منزل

پس از گذراندن چند روز در خانه خسته شده‌اید؟ در نظر بگیرید که اثاثیه منزل را جابجا کنید تا به منزل خود جلوه ی زیباتری بدهید. سلیقه ایرانی زبانزد همه است و دکوراسیون منزل ایرانی در جهانیان شناخته شده است، پس کافیست با کمی تغییر فضای خود را دگرگون کنید. اگر شما یک فضای باز دارید، سعی کنید جهت مبل یا میز خود را تغییر دهید تا به اتاق خود یک به روز رسانی ظریف (‏اما موثر)‏ بدهید. دنبال راه‌های آسان برای تغییر چیدمان باشید تا احساسات تازه و جدیدی ایجاد شود.

خانه شما پناه‌گاه شماست اما سپری کردن چند روز در داخل خانه  حتی اگر عاشق فضا باشید، می تواند طاقت فرسا باشد. با تمرکز بر برخی تغییرات کوچک، می‌توانید شرایط مورد علاقه خود را ایجاد کنید و در مواقع عدم آرامش از آن استفاده کنید.

شرکت بازرگانی، ساختمانی رایاکو با ارائه بالاترین سطح کیفیت خدمات ساختمانی و انجام پروژه‌های متعدد مسکونی، اداری، تجاری و خدماتی در سطح کشور ، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

 



Source link

ایندکسر